LimburgActueel.be



Tweede editie van Limburgs Toerisme Congres van start

Door Redactie - 09 mei 2017 - 0000 - Toerisme

Meer dan 180 ondernemers en professionals uit de Limburgse toeristische sector namen vandaag deel aan het tweede Limburgs Toerisme Congres. Organisator Toerisme Limburg vzw koos als thema ‘Altijd welkom’ en de hele dag draaide rond gastvrijheid. Een vanzelfsprekende keuze volgens deputé Philtjens. “Onze steden, onze landschappen en ons fietsroutenetwerk halen toeristen naar hier. Onze gastvrijheid doet hen terugkeren. Die gastvrije beleving is een belangrijke troef voor onze economie van de vrije tijd, en die mogen we zeker nog meer uitspelen.”

Tweede editie van Limburgs Toerisme Congres van start
Foto's: toerisme Limburg



Toerisme Limburg vzw zet in 2017 nadrukkelijk in op gastvrijheid. De Limburg Vakantiegids van dit jaar kreeg de titel ‘Altijd welkom’, net zoals het tweede congres. Na de succesvolle editie van vorig jaar is het concept ongewijzigd gebleven. Experts uit verschillende vakgebieden delen hun inzichten. Ze leggen daarbij de klemtoon op de thema’s gastvrijheid, professionaliteit en kwaliteit.

Zo gaf de Nederlandse marketeer Geerte Udo haar visie op gastvrije citymarketing. Ze gebruikte daarvoor het bekende ‘I amsterdam’-project als voorbeeld. Joris Beckers van Tomorrowland focuste op de meerwaarde van beleving. Vincent Vermeulen van de Butlerschool zette het belang van topservice centraal. Jan van Oene van de provincie Overijsel in Nederland belichtte dan weer de succesformule van publiek-private samenwerkingen.

Met hun keynotes willen de sprekers de gastvrijheid van de toeristische spelers in Limburg naar een nog hoger niveau tillen en de sector nog meer zien professionaliseren. Op het congres kregen de deelnemers daarvoor niet alleen inspiratie, maar ook praktische tools en direct toepasbare tips. In de namiddag konden ze twee workshops kiezen uit een reeks van vijf. De onderwerpen zijn uiteenlopend: van ‘toegankelijkheid’, ‘gastvrij denken en doen’ en ‘een gastvrije beleving creëren’ tot ‘online aanwezigheid en maximalisering van ROI’ en ‘Wat is het verschil tussen een Online Travel Agency en een commerciële reviewsite, tips om gasten rechtstreeks te laten boeken’. Topspreker Isabel Mosk van marketingbureau Sherpa’s Stories sloot het congres af met een keynote speech over de heersende trends in toerisme.

 


Elke week Limburg in je mailbox?

E-mailadres:*
Voornaam:
Naam:
Postcode:
Gemeente:


Volg ons via facebook

LimburgActueel.be on Facebook

Japanse tuin Hasselt gehuld in chrysanten
Dit was Fleuramour 2017 'Passion for flowers'
8.000 proevers op de Dag van het eetbare landschap in Bokrijk

© 2017 Actueel.be 85.17.66.139