LimburgActueel.be



Modeketen e5 lanceert nieuw winkelconcept in Hasselt

Door Redactie - 10 maart 2017 - 3500 - Economie

Belgische modeketen e5 start een pilootproject in twee van haar winkels, in Hasselt en in Aartselaar (Antwerpen), beiden modesteden met een eigen modemuseum. De 'Experience Stores' spelen in op de verjonging van haar doelgroep. Het project houdt een nieuw winkelconcept in met meer merken, een verruiming van het aanbod en bijkomende diensten, zoals een personal shopper. e5 mikt hier op een groei van 20 procent dit jaar en een stijgende tewerkstelling.

Modeketen e5 lanceert nieuw winkelconcept in Hasselt
Foto: Pixabay



De identiteit van de Experience Stores bouwt verder op het bestaande e5-merk, maar met een aantal vernieuwingen wil e5 haar doelpubliek aan zich blijven binden. e5 richt zicht specifiek op 40-plussers. "De afgelopen jaren zien we dat ons doelpubliek verjongt", weet CEO Ronald Boeckx. "Alle leeftijdscategorieën willen mee en de generatiekloof valt weg. Verder willen we elk bezoek de moeite waard maken. Met persoonlijk advies, een unieke beleving en een wekelijkse evenementenkalender, spelen we in op de evolutie van onze doelgroep en hun koopgedrag."

e5 breidt haar service uit in de beide Experience Stores. Zo wordt er een vip-behandeling geïntroduceerd. Dat is de mogelijkheid om online gratis een 'personal shopper' te reserveren voor een uur. Dat is dan iemand uit het verkoopteam die een opleiding heeft gekregen om kledingadvies te geven op basis van de stijl, het figuur, de leeftijd en de wensen van de klant. Na een kort analysegesprek, helpt de verkoopster de klant om de juiste outfit te vinden voor elk draagmoment op basis van wat er in de collectie zit.

"We gaan voor een evolutie, niet voor een revolutie. Voor de andere 69 winkels verandert er voorlopig niets, ook de huidige merken blijven. Het is sowieso niet de bedoeling dat al onze winkels Experience Stores worden", aldus Boeckx.

Andere artikelen en activiteiten
Het aanbod in de e5 Experience Stores is groter. Tot nu toe verkocht e5 enkel kleding van eigen stylisten, maar in beide Experience Stores zullen ook artikelen van andere merken die aansluiten bij de doelgroep (Geisha, Opus, Michaelis en Favorites by Barbara Lebek) een forum krijgen. Daarnaast breidt het aanbod ook in de breedte uit. Niet enkel kleding, maar ook andere modeartikelen zoals schoenen, zonnebrillen en pyjama's vinden onderdak in de nieuwe winkels. Het pilootproject met de Experience Stores heeft een testfunctie: wat werkt, blijft en wat niet werkt, gaat weg.

Er staan verder wekelijks verschillende evenementen op de agenda in de nieuwe winkels zoals verwenmomenten, modeshows, activiteiten met partners zoals Oxfam en zelfs testritten met elektrische fietsen.


Elke week Limburg in je mailbox?

E-mailadres:*
Voornaam:
Naam:
Postcode:
Gemeente:


Volg ons via facebook

LimburgActueel.be on Facebook

8.000 proevers op de Dag van het eetbare landschap in Bokrijk
Schots weekend trekt maar liefst 8.500 bezoekers
Openingsweekend van Thor Central

© 2017 Actueel.be 85.17.66.139