LimburgActueel.be



Annelies Smolders van Huis Midori lanceert 'Start to sleep'

Door Redactie - 07 maart 2017 - 3500 - Showbizz & Lifestyle

1 op 3 kampt met acute slaapproblemen, 1 op 10 slaapt chronisch slecht. "Dat heeft enorme gevolgen voor al die mensen, maar ook voor hun gezin, hun werk, het verkeer", weet psychotherapeute, psychologe en slaapexperte Annelies Smolders. "Veel te vaak grijpen mensen daardoor naar slaapmedicatie." Smolers begeleidt al jaren met veel succes mensen met slaapproblemen en brengt daar binnenkort (17 maart) een lijvig boek over uit.

Annelies Smolders van Huis Midori lanceert 'Start to sleep'
Foto: Pixabay



De Start to Sleep methode is een therapie die eruit bestaat om je slaapgedrag (inbegrepen de uren dat je niet slaapt) totaal te veranderen. Het is werkelijk een reset van je bioritme en opbouw van een goed slaapgedrag. "Volg je mijn schema en adviezen, dan word je in een paar maanden tijd een goede slaper. Je voelt je beter, werkt efficiënter, bent minder verstrooid. Je algemene gezondheid krijgt een boost en je gaat opgewekter door het leven."

5 misverstanden
- We moeten proberen gemiste slaap in te halen.
- Dutten is een aanrader.
- Als ik wakker lig in bed, rust ik tenminste.
- De uren voor middernacht tellen dubbel.
- Alcohol helpt me beter te slapen.

5 feiten
- 1,5 uur te weinig slaap op één nacht, zorgt ervoor dat je 32 procent minder alert bent overdag.
- Slaaptekort van 1 nacht doet je prestatieniveau met 11 procent afnemen.
- Gemiddeld slaapt een man korter dan een vrouw, maar vanaf 50 jaar keert dit.
- 1 Vlaming op 6 gebruikt regelmatig slaapmedicatie.
- Wanneer je langer dan 15 20 minuten wakker ligt in bed: sta dan op en ga iets anders doen in een andere kamer.

5 argumenten
- Als je goed slaapt, heb je minder stress.
- Als je goed slaapt, zie je er beter uit.
- Als je goed slaapt, stijgt je libido.
- Als je goed slaapt, heb je minder kans op gewichtstoename.
- Als je goed slaapt, leef je langer.

5 tips
- Stop na de middag met het drinken van koffie, thee, cola en energiedranken.
- Niet meer roken voor je gaat slapen, of wanneer je ’s nachts opstaat.
- Doe ongeveer drie uur voordat je gaat slapen geen sport of actieve beweging meer.
- Gebruik de slaapkamer enkel om te slapen en om te vrijen.
- Blijf in de avond en ‘s nachts van je tablet, smartphone en andere blauwe schermpjes af.

Het boek ‘Start to sleep, leer (weer) slapen zonder mediactie en zonder kopzorgen’ verschijnt bij Borgerhoff & Lamberigts en kost 22,95 euro. Voor meer informatie, surf naar www.starttosleep.be en www.huismidori.be.


Elke week Limburg in je mailbox?

E-mailadres:*
Voornaam:
Naam:
Postcode:
Gemeente:


Volg ons via facebook

LimburgActueel.be on Facebook

Virga Jesse in de avond
Virga Jesse trekt voor een tweede keer
Bokrijk brengt oude ambachten tot bij het grote publiek

© 2017 Actueel.be 85.17.66.139